25. maaliskuuta 2011

Noin viikko ilman _omaa_ nettiä

Sain ADSL-yhteyden auki jälleen eilen, sitä ennen se oli ollut kiinni noin viikon, sillä Sonera oli mennyt sulkemaan yhteyden maksamattomien laskujen vuoksi.

Minulla oli kyllä kaksi laskua maksamatta, tarkemmin puolitoistalaskua ja tästä olin ilmoittanut yhtiölle ajoissa mutta kun he soittivat minulle ja selvittivät sulkemiseen johtaneita syitä, he sanoivat että eivät ole koskaan saaneetkaan viestiäni jonka heille lähetin noin kaksi viikkoa aikaisemmin (jolloin sain viimeisimmän karhun), tosin en ollut saanut siitä mitään ilmoitusta sen jälkeen, mutta enpä ole ennenkään Soneralle kirjoitetusta viestistä saanut vastausta, varsinkaan mikäli ne ovat koskeneet laskua, tuolloin tosin viestin sisältö on mennyt perille ja minua on laskutettu maksusopimuksesta normaalin hinnaston mukaisesti.

Nyt minulle olisi tulossa mukamas 15 euron lisälasku liittymänavauksesta, koska Sonera kadotti lähettämäni viestin.

Soneran asiakaspalvelija ilmoitti että mikäli Sonera olisi viestini saanut ajoissa (noin kaksi viikkoa aikaisemmin) ei liittymääni olisi suljettu tai ainakin asiakaspalvelija olisi ottanut minuun yhteyttä.

Mahtavan tästä jutusta teki se että en pysty todistamaan juuri mitenkään että olen lähettänyt heille viestin, sillä nykyään heidän kanssaan pystyy asioimaan _ilmaiseksi_ vain lähettämällä viestin Oma sivujen –kautta, se on palvelu Soneran asiakkaille, siellä on yksinkertainen lomake johon voi kirjoittaa asiansa asiakaspalveluun, mahdollisuutta ei ole lähettää sähköpostia omasta sähköpostiosoitteestaan vaan ainoastaan lomaketta voi käyttää, eikä kopiota kirjoitetusta viestistä voi saada muuta kuin kuvakaappauksen avulla.

Kuvakaappausta en ottanut, koska en osannut epäillä mitään tämänkaltaistakaan, sillä aikaisemmin viestit ovat menneet ongelmitta perille.

Lähetin viestin Soneran matkapuhelin- asiakaspalveluun, johon olen kyllä aina ennenkin lähettänyt, sillä Oma Sivujen kautta ei läheskään aina pääse laajakaistapuolelle, eikä tosin usein mihinkään muuallekaan sillä sivut ovat naurettavan hitaita ja hyvin epäkäytännöllisiä, siellä kun pommitetaan automaattisten palveluiden pariin eikä mahdollisuutta siihen oikeaan yhteydenpitoon tai oman viestin kirjoittamiseen juuri anneta…

Joka tapauksessa, Soneran asiakaspalvelija joka asiaani käsitteli otti tämän tietoonsa saatuaan ongelmaksi juuri sen että olen lähettänyt viestin “väärälle puolelle” vaikkakin samaan taloon ja ihan varmasti samojen asiakaspalvelijoiden luokse, kysyin sitten että mitä jos ottaisit selvää siellä asiakaspalvelussa että missä viesti on, se ei nyt sitten kuulemma käynyt koska se asiakaspalvelija joka vastaa matkapuhelinpuolella ei _ehkä_ käsittele viestejä jotka heille tulee, siis mitäh?!?!

Sillähän ei todellisuudessa olisi mitään merkitystä käsitteleekö hän sen vai kuka, se kuitenkin käsitellään ja sen tiedon saaminen talon sisällä luulisi olevan helpompaa kuin että minä alkaisin soittelemaan ja ihmettelemään täältä käsin viestin vastaanottajaa, eihän se minulle edes pitäisi kuulua sen jälkeen kun olen lähetä painiketta painanut, sille tarkoitetulla verkkosivulla.

Minulla on tallennettuna tuo puhelu ja lisään sen tänne kunhan löydän jonkun yksinkertaisen palvelun joka tarjoaa kätevän soittimen, voi vinkata!.

Käyttelin tuossa vaihtelevin menestyksin naapurin WLAN-verkkoa joka on ollut avoin ja palvellut minua silloin kun omassa verkossa on vikaa ollut ja samaa yhteyttähän käytin kun muutin tähän taloon ja odottelin oman yhteyden avautumista…

Nyt kyllä helpottaa kun yhteys toimii jälleen mutta kyllä tämä aika tuntui taas ikuisuudelta ja en tässä nyt mitään sääliä yritä hakea, kyllähän laskut pitää ajallaan maksaa miten olen toiminutkin mutta nyt kun kerran piti kiristää niin yhteys kiinni ja väitetään vielä että ilmoitusta ei ole minulta tullut, se on hieman alhaista mutta Sonera kyllä tunnetaan juu.

Sonera kun ei tarjoa maksaville asiakkailleen ilmaista asiakaspalvelunumeroa vaan soitto maksaa ja silloin minä en sinne soittele, minulla on prepaid-liittymä johon olen hyvin tyytyväinen, minä en osta siihen puheaikaa ennen kuin se on aivan pakollista, esimerkiksi liittymän sulkemisajan lähestyessä, muuten hoidan oman puolen keskusteluista internetin avulla, puhelut ja tekstiviestit otan tuolla liittymällä vastaan.